تکنیک‌های مهم نصب دزدگیر اماکن

محل صحیح و اصولی نصب دزدگیر اماکن

یکی از گام‌های ابتدایی و مهم در جهت نصب دزدگیر اماکن‌، تعیین محل قرار گیری پنل دستگاه می‌باشد. برای این منظور شما باید دستگاه خود را در محل مناسب از نظر دسترسی و همچنین برد ریموت قرار دهید تا هنگامی که مشتری می‌خواهد دستگاه را به حالت حفاظت ببرد به راحتی بتواند این کار را انجام دهد.

در برخی موارد دیده شده فاصله قرار گیری پنل تا درب خروجی به قدری زیاد بوده که هنگامی که کاربر دزدگیر اماکن می‌خواهد آن را به حالت حفاظت ببرد به دلیل فاصله زیاد بین درب ورودی و محل قرارگیری پنل دزدگیر اماکن‌، برد ریموت محدود می‌شود و نمی‌توان توسط ریموت دستگاه را به حالت حفاظت برد.

همچنین پنل دزدگیر از موارد امنیتی مانند خرابکاری و دستکاری باید در امان باشد. شما باید پنل دزدگیر را در محلی نصب کنید که به راحتی نتوان به آن دسترسی داشت و همچنین ارتفاع نصب پنل شما در حدی باشد که در دسترس همگان قرار نگیرد.

نحوه سیم کشی صحیح دزدگیر اماکن

در مبحث سیم کشی برای نصب دزدگیر اماکن دقت داشته باشید که همواره از سیم‌‌های بسیار با کیفیت استفاده کنید و همچنین سعی کنید سیم کشی خود را به شکل کاملا اصولی صورت دهید. برای این که بخواهید چند چشمی را سیم کشی کنید سعی کنید تا از هر چشمی یک سیم به پنل دستگاه بکشید تا در زمان عیب یابی دستگاه بتوان مراتب را راحت تر پیگیری کرد.

اگر آژیر دزدگیر را در فواصل دورتری از پنل نصب می‌کنید، سعی کنید سیمی که در مسیر قرار می‌گیرد دارای قطر استاندارد باشد تا در طول مسیر مقاوت سیم باعث بروز مشکل در سیستم دزدگیر شما نشود.

 

نحوه اتصال چند چشمی به یک ناحیه به واسطه سری کردن چشمی ها

در برخی موارد به دلیل تعدد چشمی‌های به کار رفته در پروژه نصب دزدگیر اماکن، مجبوریم تا چند چشمی را به یک ناحیه متصل کنیم. همچنین در برخی موارد نیاز است تا بتوانید ناحیه‌های تحریک را از هم جدا کنید تا در صورت آژیر کشیدن دستگاه بتوانیم متوجه شویم کدام ناحیه تحریک شده است. چنانچه دستگاه دزدگیر شما دارای تعداد ناحیه برابر با تعداد چشمی‌های به کار رفته در پروژه می‌باشد سعی کنید هر چشمی را به یک ناحیه متصل کنید تا بعدها در صورت بروز خرابی در سیستم بتوانید مراتب را راحت تر پیگیری کنید.

برای اتصال چند چشمی به صورت سری، شما باید برق چشمی‌ها را به صورت موازی و سیم مربوط به ناحیه برای هر چشمی را به صورت سری متصل کنید. در شکل زیر نحوه سری کردن چند چشمی بطور کاملا مشخص گرد آوری شده است که می‌توانید از آن الگو بگیرید.

 

نحوه اتصال چند دتکتور به یک ناحیه به واسطه موازی کردن دتکتورها

برای اتصال دتکتورها به پنل دزدگیر اماکن شما باید از ناحیه‌های 24 ساعته یا ناحیه n.o استفاده کنید.‌ چنانچه می‌خواهید چند دتکتور را به یک ناحیه متصل کنید باید آن‌ها را به صورت موازی به هم ببندید. برای اتصال موازی دتکتورها تنها کافیست تا قطب‌های هم نام را به هم متصل کرده و در ناحیه n.o قرار دهید.

 

نحوه محافظت از سیم ها

هنگامی که یک دستگاه دزدگیر اماکن در حالت حفاظت قرار دارد چنانچه شما سیم‌های هر چشمی را بچینید بلافاصله دستگاه شما شروع به آژیر کشیدن می کند. دلیل این امر نیز باز شدن اتصال بین پایه‌های ناحیه n.c می‌باشد. اما اگر سیم یک آژیر را قطع کنید چطور‌؟ در این حالت آژیر شما از کار افتاده و امنیت دستگاه شما تا حدود بسیار زیادی کاهش می‌باید و می‌توان گفت چنانچه دزدگیر شما دارای تلفن کننده نباشد‌، دستگاه دزدگیر شما دیگر هیچ کارایی‌ ندارد.

 

برای جلوگیری از این مشکل چه باید کرد‌؟

برای این کار شما باید از دو بلند گو استفاده کنید و بلندگو یا آژیر اول در نزدیک‌ترین محل به پنل دزدگیر و با کم‌ترین میزان سیم کشی نصب گردد. سپس به همراه سیم آژیر بیرونی دو رشته سیم از ناحیه n.c نیز تا خود آژیر کشیده شود و در انتهای مسیر این دو رشته به هم متصل گردند تا اتصال ناحیه n.c بسته باشد. حال با چیدن سیم آژیر شما‌، یک اتصال ناحیه n.c باز شده و آژیر داخلی به صدا در می‌آید. در برخی موارد دیده شده که پس از چیده شدن سیم‌، رشته‌های آن به هم می‌چسبند و در این موارد اتصال ناحیه n.c به طور بسته باقی می‌ماند و دستگاه آژیر نمی‌کشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *