واژه نامه اصطلاحات دوربین مداربسته ( دسته‌ی دوم )

AHD

استاندارد نظارت تصویری دوربین‌های مداربسته با وضوح بالا که از کابل کواکس برای انتقال فیلم HD از دوربین‌های امنیتی به DVR استفاده می‌کند . AHD از وضوح تصویری 720p  ، 1080 p (2MP) ، 4MP  ، 5MP و 8 MP پشتیبانی می کند.

 

Auto Iris

لنز Auto Iris به طور خودکار شاتر را تنظیم می‌‌کند تا اجازه دهد مقدار مناسب نور بر روی دستگاه تصویربرداری وارد شود. یک موتور کوچک و یک تقویت کننده ساخته شده است که در آن یک سیگنال کنترل از دوربین دریافت می‌کند تا یک سطح پیک یک ولت تا اوج (1.0 Vp-p) را حفظ کند.

 

Alarm Inputs/Outputs

این می‌تواند یک دستگاه سیمی فیزیکی مانند سنسور PIR ، سنسور در، سنسور شکستن شیشه، سنسور دود و غیره باشد که هرگونه فعالیت مشکوکی را که باعث ایجاد خروجی زنگ می‌شود مانند ارسال ایمیل و بارگذاری ویدئو در سرور FTP تشخیص می‌دهد. ورودی‌های هشدار دهنده در DVR ، XVR یا NVR می‌تواند برای اتصال دستگاه‌های اضافی استفاده شود.

 

آنالوگ Analog

در دوربین مداربسته، آنالوگ به فرمت ویدئویی دوربین اشاره دارد. این به سیستم‌ها و اجزایی که از فرمت‌های ویدیویی کامپوزیت استاندارد NTSC/PAL استفاده می‌کنند‌، اشاره دارد. فناوری جدید به آنالوگ اجازه می‌دهد تا به وضوح بالایی برسد که به آن HD آنالوگ یا HDCCTV گفته می‌شود. وضوح تصویر فعلی HD تا سال 2019 تا 8 مگاپیکسل است.

 

زاویه دید   Angle of View

وسعت زاویه‌ای یک صحنه معین که توسط یک دوربین تصویر می‌شود. این عبارت به جای اصطلاح عمومی‌تر میدان دید یا FOV استفاده می‌شود. زاویه دید به طور کلی در درجه‌هایی مانند 90 درجه ، 75 درجه و غیره توصیف می‌شود و می‌تواند در عرض و ارتفاع دید تعیین شود.

  

دیافراگم  Aperture

دیافراگم به مقدار F Stop یک لنز اشاره دارد. این ناحیه دیافراگم است که میزان نور مجاز برای ورود به سنسور تصویر را تعیین می‌کند. هرچه عدد F -stop کمتر باشد، نور بیشتری قادر به جذب آن است، f 1.0  به این معنی است که می‌تواند در سطح Lux (کم نور) کار کند.

 

هوش مصنوعی   AI (Artificial Intelligence)

هوش مصنوعی برای نظارت تصویری از برنامه‌های نرم افزاری رایانه‌ای استفاده می‌کند که تصاویر دوربین‌های مداربسته را به منظور تشخیص انسان، وسایل نقلیه یا اشیاء تجزیه و تحلیل می‌کند. توابع رایج هوش مصنوعی شامل “تشخیص چهره”، “تشخیص چمدان چپ” و “عبور از خط” و سایر موارد است.

 

نسبت ابعاد  Aspect Ratio

نسبت اندازه تصویر عمودی به افقی. این معمولا برای ویدیوهای آنالوگ 4: 3 است. یک مانیتور با صفحه عریض معمولا دارای ویدئوی 16: 9 است.

 

AVI

مخفف Audio Video Interleaved این یک فرمت ویدئویی معمولی است که در دنیای رایانه استفاده می‌شود و توسط انواع برنامه‌های استاندارد قابل خواندن است. برخی از تولید کنندگان DVR می‌توانند ویدیو را برای بررسی آسان در رایانه استاندارد به فایل های AVI صادر کنند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *