ساختمان ضد سرقت

همان طور که می‌دانید در هر خانه‌ای لوازم و اشیائی وجود دارد که از ارزش بالایی برای اشخاص آن خانه برخوردار است. و متاسفانه گاها در گوشه و کنار‌، اخباری حاکی از سرقت منازل (حتی با وجود دوربین مداربسته) و ربوده شدن اجناسی ارزشمند از این خانه‌ها به گوشمان می‌‌رسد؛ یا در حالت بدتر‌، برای خودمان یا نزدیکانمان این اتفاق تلخ رخ داده است. امنیت بعد از سلامتی ارزشمند‌ترین نعمت برای هر شخصی است که باید در اولویت بالایی در زندگی شخصی و کاری قرار گیرد. پس یکی از ارکان مهم و غیر قابل چشم پوشی‌، تامین امنیت ساختمان و مجهز نمودن آن به سیستم‌ها و تجهیزات امنیتی در جهت حفظ امنیت خانواده و کسب و کار می‌باشد.

سیستم‌های امنیتی مناسب امنیت ساختمان

احتمالا در خیابان و شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات شرکت‌های مختلف در رابطه با سیستم‌های ضد سرقت برای ساختمان روبرو شده‌اید که گاها از تامین امنیت صددرصدی و ضد سرقت بودن مطلق محصولات خود صحبت می‌کنند. ابتدای امر باید به این نکته توجه کنید که تمام سیستم‌های امنیتی قابل نفوذ می‌باشند و تفاوت‌ها، در میزان سخت و آسان بودن این نفوذ‌‌ و همچنین مهارت سارق در دور زدن این سیستم‌ها یا ازکار انداختن آن‌ها می‌باشد.

پس ما در این مقاله به دنبال بهترین روش برای ایمن نمودن ساختمان‌، یا به نوعی پیشگیری از سرقت می‌باشیم نه یک روش مطلق و تخیلی برای تامین امنیت که امکان سرقت را به صفر برساند، که در عمل چنین روشی وجود ندارد.

 

خب وقتی در مورد ضد سرقت بودن ساختمان صحبت به میان می‌آید ذهن بیشتر افراد به سمت درب‌های ضد سرقت سوق پیدا می‌کند. هرچند که درب‌های ضد سرقت از محبوبیت بالایی برخوردار هستند ولی هیچ گاه نتوانسته‌اند در مقابل سارقان حرفه‌ای رزومه خوبی از خود به جای بگذارند و دلیل این امر این است که هرچقدر هم این نوع درب‌ها از مصالح و متریال مقاومی ساخته شده باشند در آخر به یک قفل نیاز دارند که باز کردن قفل‌ها برای سارقان حرفه‌ای یک عمل ساده و پیش پا افتاده می‌باشد.

 

در بعضی موارد نیز شاهد استفاده از سگ‌های نگهبان برای تامین امنیت یک ساختمان یا محیط می‌باشیم که مقابله با این نوع سیستم امنیتی‌، از درب‌های ضد سرقت راحت‌‌تر است چرا که این سگ‌های نگهبان با خوردن یک تیکه گوشت مسموم و به خوابی عمیق فرو می‌روند.

 

بهترین روش برای ضد سرقت کردن ساختمان چیست؟

ما در اینجا قصد دارید بهترین روش برای تامین امنیت یک ساختمان ، که حاصل از ترکیب دو سیستم پر طرفدار می‌باشد را برای شما تشریح کنیم. سیستم دوربین مداربسته و دزدگیر‌های اماکن با هم در یک ساختمان که نقش مکمل یکدیگر را ایفا می‌کنند و تا حدود زیادی امکان سرقت از منزل را کاهش می‌دهد. احتمالا با دوربین‌های مداربسته آشنایی خوبی داشته باشید و این نوع سیستم‌ها را در مکان‌های مختلفی اعم از فروشگاه‌ها، بانک‌ها، اماکن خصوصی و عمومی مختلف‌، جهت تامین امنیت ساختمان‌، به وفور دیده باشید.

 

دوربین مداربسته تامین امنیت ساختمان

همان طور که می‌دانید این دوربین‌های مداربسته تصاویر گرفته شده را روی یک هارد دیسک ذخیره می‌‌کنند تا در صورت نیاز‌، بتوان با مراجعه به هارد دیسک‌، تصاویر ضبط شده را مشاهده و معمای احتمالی را  حل کرد.

به جرات می‌توان گفت که محبوب‌ترین سیستم امنیتی‌، دوربین مداربسته می‌باشد ولی این محبوبیت باعث نمی‌شود که این نوع سیستم‌، یک ساختمان را به ساختمانی ضد سرقت تبدیل کند. چرا که می‌توان با پوشاندن صورت و قطع نمودن کابل دوربین‌ها‌، این سیستم‌ها رو بدون دیده شده صورت سارق از کار انداخت. پس این سیستم نیازمند داشتن یک مکمل قوی و حرفه‌ای می‌باشد.

بهترین مکمل برای دوربین‌های مداربسته‌، دزدگیر‌های اماکن می‌باشد. نحوه کار دزدگیر‌های اماکن بدین صورت است که با اتصال سنسور‌های مختلف مانند سنسور‌های حرکتی (که با دیدن حرکت غیر مجاز در محیط سیگنال آلارم، به دستگاه مرکزی خود ارسال می‌کند.)‌، سنسور درب و پنجره (که با باز شدن درب و پنجره سیگنال آلارم‌، به دستگاه مرکزی خود ارسال می‌کند.) سنسور شکستن شیشه ، سنسور لیزری خطی و …

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *