دوربین مدار بسته بالت

دوربین مدار بسته بالت یا بولت و یا دیواری یکی از پر کاربردترین انواع دوربین مدار بسته است. علت نام گذاری دوربین مدار بسته بالت، شکل ظاهری آن می باشد زیرا معمولا به صورت استوانه‌ای می باشند.

انواع دوربین مدار بسته بالت

  • دوربین مدار بسته آنالوگ
  • دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP)
  • دوربین مدار بسته دیجیتال

کاربرد دوربین مدار بسته بالت

دوربین مدار بسته بالت به دو صورت OutDoor ( معمولا ضد آب هستند ) و InDoor ( معمولا ضد آب نیستند ) در بازار وجود دارند. با توجه به این که دوربین مدار بسته بالت بیشتر در محیط‌های بیرونی استفاده می‌شوند بیشتر دوربین‌های مدار بسته بالت موجود در بازار، OutDoor می‌باشند.

 

شاید این سوال به وجود آید که آیا از دوربین‌های مدار بسته InDoor با توجه به این که ضد آب نیستند، می‌توان برای محیط‌هایی که سقف ندارند استفاده نمود؟

 

در پاسخ این سوال باید گفت بله، نمی‌توان دوربین‌ها را بدون تجهیزات جانبی در محیط‌های بدون سقف نصب نمود اما برای رفع این ایراد شما می‌توانید دوربین‌های مداربسته بالت InDoor را در کاور قرار دهید سپس نصب کنید.

بیشترین کاربرد این دوربین‌ها معمولا در محیط‌های خارجی و یا محیط‌هایی که شرایط آب و هوایی سختی دارند می‌باشد. ولی به طور کلی می‌توان گفت از دوربین‌های مدار بسته بالت در مکان‌هایی که نیاز به مشاهده تصاویر با شعاع دید بالا و زاویه دید کم استفاده می‌شود. مانند راه پله ساختمان‌ها، برای مشاهده درب ورودی ساختمان‌ها و …

نکته: زمانی که می‌خواهید دوربین مدار بسته بالت را برای درب‌های ورودی در خارج از ساختمان نصب نمایید سعی کنید دو عدد دوربین نصب کنید طوری که دوربین‌ها یکدیگر را پوشش بدهند.

برای آشنایی با انواع دوربین مدار بسته بالت می‌توانید در دوره آموزش نصب دوربین مداربسته شرکت کنید.

 

دید در شب دوربین مدار بسته بولت

دوربین مدار بسته بالت به دو دسته دارای دید در شب و دوربین‌هایی که فاقد دید در شب می‌باشند تقسیم می‌شوند اما دوربین مدار بسته بالت موجود در بازار معمولا به صورت دوربین‌های دارای دید در شب هستند. برد دید در شب دوربین‌های مدار بسته بالت معمولا در شب شعاع دید بیشتری را نسبت به بقیه دوربین‌های مدار بسته نمایش می‌دهند. برد دید در شب این دوربین ها به تعداد و نوع LED های تعبیه شده بر روی دوربین وابسته است.

 

انواع لنز دوربین مدار بسته بالت

لنز‌‌های دوربین مدار بسته بالت به دو دسته تقسیم می‌شوند دست اول لنز ثابت که عموما دوربین‌های بالت با این لنز تولید می‌شوند و دسته دوم لنز وریفوکال که قابلیت تنظیم زوم و فوکوس دارند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *