برخی از رایج‌ترین خربی های‌های آیفون‌

خراب شدن برد LCD

بردLCD که در آیفون‌های تصویری، وظیفه مهمی در نشان دادن تصویر به عهده دارد، برد این کار را در آیفون انجام می‌دهد. هر گونه اشکال در برد می‌تواند باعث اختلال در تصویر شود و در نتیجه صفحه آیفون آبی شود. در صورت بروز این مشکل نیز بهتر است که از یک تعمیرکار آیفون تصویری کمک بگیرید. به خصوص که اگر دانش فنی زیادی هم در زمینه بردهای الکترونیکی ندارید، هر گونه دستکاری در برد LCD، می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی‌تر شود.

سوت کشیدن در گوشی آیفون های تصویری

سوت کشیدن آیفون دلایل مختلفی دارد؛ مثل خرابی میکروفن. در این مواقع اولین چیزی که به ذهن می رسد چک کردن سلامت میکروفن است. همچنین قرار گرفتن یک جسم فلزی در نزدیکی میکروفن می‌تواند علت سوت کشیدن آیفون باشد؛ چرا که به دلیل فضای مغناطیسی ایجاد شده در جوار جسم فلزی، آن جسم مانند یک سیم لوله عمل می‌کند و بر روی عمل انتقال صدا تاثیر می‌گذارد. بنابراین زمان پاسخگویی سعی کنید اجسام فلزی مانند کلید و یا ساعت را در نزدیکی گوشی آیفون نگه ندارید.

برای برطرف کردن مشکل سوت کشیدن، تعمیرکار ابتدا پنل آن را باز می‌کند و سپس جسم قرار گرفته در آیفون را دور می‌کند. یکی از عیب‌های رایج در آیفون‌های تصویری خش خش آن است. این اتفاق زمانی می‌افتد که صدا از داخل خانه به پنل بیرونی و بالعکس منتقل نشود. دلایلی که باعث به وجود آمدن خش خش در آیفون می‌شود به شرح زیر است:

  1. استفاده از سیم بدون فویل
  2. استفاده از شیلد کابل
  3. بستن نامناسب دو سیمی که مربوط به صدا می باشد.

 

چرا آیفون تصویری زنگ نمی خورد؟

عوامل مهمی را می‌توان برای زنگ نخوردن آیفون تصویری نام برد‌. یکی از محتمل‌ترین موارد‌، خرابی و یا رسوب گرفتگی شاسی آیفون تصویری می‌باشد‌. خرابی بلند‌گو و خرابی سویچر آیفون تصویری نیز می‌تواند از دیگر عوامل زنگ نخوردن گوشی باشد‌. در صورتی که موارد ذکر شده را بررسی کردید می‌توانید سیم مربوط به زنگ آیفون تصویری را نیز بررسی کنید و از قطع نبودن آن مطمئن شوید‌.

عدم زنگ خوردن آیفون تصویری یکی از مشکلات رایج این نوع دستگاه می‌باشد که ممکن است چه در واحد‌های مسکونی چند طبقه و چه در خانه‌های ویلایی تک واحده پیش بیاید. اولین مورد بررسی کردن این می‌باشد که آیا فقط یک واحد زنگ نمی خورد یا مشکل برای همه‌ی واحدها پیش آمده است؟ اگر همه‌ی واحدها این مشکل را داشته باشند مشکل از یکی از خروجی‌های تغذیه می‌‌باشد. اگر علاوه بر اینکه آیفون تصویری زنگ نمی‌خورد، صدا هم از گوشی منتقل نمی‌شود و قفل هم عمل نمی‌‌کند، یکی از سیم‌ها قطعی دارد. این سیم در اکثر برندهای آیفون تصویری، سیم شماره ۱ است. اگر تنها صدای زنگ در یکی از واحدها قطع شده است، مشکل از سیم یا برد آیفون است. همچنین ممکن است بلندگوی آیفون در داخل واحد مربوطه سوخته باشد.

 

عدم نمایش تصویر

یکی از ایرادات رایج در آیفون‌های تصویری می‌باشد که این ایراد ممکن است از بد بودن و خرابی تصویر تا قطع کامل تصویر باشد. اگر آیفون تصویری در تمامی واحد‌ها دارای تصویر است اما تصویر به صورت موج دار نشان داده می‌شود، احتمالا سیم کشی اصلی آیفون تصویری از کنار سیم برق عبور پیدا کرده و در نتیجه بر روی تصویر نویز ایجاد می‌شود. همچنین ممکن است خازن تغذیه نشتی داشته باشد. اگر آیفون تصویر داشت اما کیفیت آن بسیار پایین و دارای نویز بود، احتمالا از سوئیچر اشتباه استفاده شده است. همچنین این مشکل ممکن است به دلیل سیم‌کشی قدیمی ایجاد شده باشد.

اگر آیفون تصویر داشت اما در حین باز کردن تصویر برای لحظه‌ای پرید یا جمع شد، از نوع خروجی اشتباه استفاده‌ کرده‌ایم.

اگر صدا وصل و زنگ نیز می خورد اما تصویر وجود ندارد، دلایل مختلفی می‌توان برای آن ذکر کرد. در این زمینه حتما باید تعمیرکار و متخصص نظر قطعی را اعلام کند. به طور کلی زمانی چنین مشکلی ایجاد می شود که یا یکی از سیم‌ها (سیم شماره ۴) قطعی دارد یا آمپر پشت مانیتور قطع شده است.

همچنین بروز ایراد در ماژول تصویر و برد مانیتور نیز می‌تواند از جمله این دلایلی باشد. و فقط ما زمانی که مشکل در نمایش تصویر باشد و صدا و زنگ خوردن آیفون و … واضح باشد باید سیم کشی و اتصال سیم‌های سفید و آبی را بررسی کنیم زیرا ممکن است دلیل عدم نمایش تصویر جابه جا شدن با قطع شدن این دو سیم باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

1 نظر
  1. سینا
    اکتبر 18, 2022 در 1:49 ب.ظ

    عالیه کارتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *